Adaugă la favorite Adaugă la favorite    Tipăreşte Tipăreşte

Toti jucatorii au "CHOKE" - destul de mare ! Ce-i de facut ?

Intotdeauna am intalnit aceasta situatie in situatia in care se utilizeaza forcerate-ul (eventscripts) la o valoare mai mare decat cea normala - practic, choke-ul apare cand clientul cere de la server informatii - iar serverul NU le trimite - atata timp cat clientul ajunge la concluzia ca nu e vorba de un LOSS ci e vorba ca serverul NU a trimis respectivele date - in acest moment apare choke-ul.

Totul pleaca de la valoarea de tickrate, Krond ofera tickrate 66 pe Windows si 100 pe SunOS.


Inainte de toate, subliniez faptul ca INCURAJAM DEZACTIVAREA COMPLETA a pluginului "forcerate" - eventscripts ! Fiecare client trebuie sa fie propriul sau decident referitor la ratele cu care doreste a juca ! Spre exemplu un client cu ping 5 poate folosi rate mai mari decat unul cu ping 80 !

 

HINT: Pentru o intelegere cat mai exacta a setarilor cl_updaterate / cl_cmdrate - recomand dezactivarea completa a plugin-ului forcerate (temporar cu es_unload forcerate) - si imediat dupa aceea va puteti juca in consola cu aceste setari - vei observa ca iti diminuezi singur choke-ul micsorand cl_updaterate.


I: Ce inseamna cl_updaterate ?

R: Reprezinta numarul de update-uri pe secunda ce le solicitam de la server


I: Ce inseamna cl_cmdrate ?

R: Este numarul maxim de pachete de instructiuni (update) ce vor fi transmise de la client la server



Cu riscul de a ma repeta, aduc in atentie faptul ca RECOMANDAM dezactivarea completa a pluginului forcerate ! Aceste setari exista pe partea de client tocmai pentru ca fiecare sa isi seteze cu ce valori ii merge cel mai bine ! Spre exemplu, un client cu ping 5 poate folosi update-uri mai mari decat unul cu ping 80 ! NU EXISTA O CALE DE MIJLOC decat in detrimentul celui cu ping mai bun (intotdeauna !). Pentru a impune niste limite min/max din server vom apela la:

 

sv_maxupdaterate - rescrie valoarea maxima setata prin cvar pe partea de client a valorii cl_updaterate in cazul in care aceasta depaseste valoarea predefinita prin cvar

sv_minupdaterate - rescrie valoarea minima setata prin cvar pe partea de client a valorii cl_updaterate in cazul in care aceasta este mai mica decat valoarea predefinita prin cvar

sv_maxrate - rescrie valoarea maxima setata prin cvar pe partea de client a valorii "rate" in cazul in care aceasta depaseste valoarea predefinita prin cvar

sv_minrate - rescrie valoarea minima setata prin cvar pe partea de client a valorii "rate" in cazul in care aceasta este mai mica decat valoarea predefinita prin cvar.

 

 

Sa luam urmatoarea setare pe partea de server:

 

sv_minupdaterate "20"

sv_maxupdaterate "66"

sv_minrate "15000"

sv_maxrate "25000"


Apoi, intra un client cu urmatoarele setari:

a)

cl_updaterate 100

rate 10000


Conform setarilor serverului el va fi obligat sa joace cu:

cl_updaterate 66

rate 15000


b)

cl_updaterate 10

rate 20000


Va fi obligat sa joace cu

cl_updaterate 20

rate 20000 (neschimbat)



In concluzie, daca valorile se incadreaza in limitele min/max nu se vor impune modificari - in caz contrar se va forta jucatorul sa utilizeze valoarea cea mai apropriata de minim atunci cand valoarea setata e mai mica, si cea de maxim atunci cand valoarea e mai mare.

 

 

 


1. Sa admitem faptul ca avem un tickrate de 66


a) In primul rand, sa luam cfg/server.cfg:

sv_maxrate 25000
sv_minrate 15000
sv_maxupdaterate 33
sv_minupdaterate 25
sv_mincmdrate 20
sv_maxcmdrate 50


b) Setari in modulul forcerate (daca este instalat, daca nu ... atunci se va executa in consola comenzile)

cl_updaterate 33

cl_cmdrate 33

rate 25000



2. Iar acum, sa luam un tickrate de 100


a) cfg/server.cfg

sv_maxrate 25000
sv_minrate 15000
sv_maxupdaterate 66
sv_minupdaterate 25
sv_mincmdrate 25
sv_maxcmdrate 100


b) Setari in modulul forcerate (daca este instalat, daca nu ... atunci se va executa in consola comenzile)

cl_updaterate 66

cl_cmdrate 66

rate 25000




Ideea este ca clientul sa nu ceara prea multe date de la server (cl_updaterate) iar serverul sa nu i le poata oferi (tickrate) - in momentul in care avem un tickrate de 100 si updaterate-ul tot de 100 atunci choke-ul este absolut inevitabil !

 

 

Tutorial scris de Salmus


Ţi-a folosit?

Citiţi şi